Vaknade kvart över fem idag och insåg ganska snabbt (efter en instagramkoll) att jag hade missat en sjukt solig dag. Gick ut och åt middag och bara KÄNDE att det hade varit en så himla varm och härlig dag. Alltså om det är varmt trots att det är muligt och så i Sverige, då vet man att det har varit en förjäkla bra dag. Får dock lite ångest av sommaren, speciellt när det är fint väder, eftersom jag vet att det snart kommer vara över. Snart kommer vintern och det kommer vara mörkt klockan tre och en måste ha på sig fula,tjocka jackor osv.
 
Jag är liksom så med allt, när jag åker utomlands är allt jag tänker "Om två veckor kommer jag behöva åka samma resa hem" redan på flyget.  Sist jag var i Gambia drömde jag två gånger att jag redan var hemma och hade lite ont i magen för det resten av dagen. När jag och Lamin precis hade blivit tillsammans satt jag ofta och tänkte på vad som skulle vara anledningen till att vi någon gång i framtiden skulle göra slut (han skulle ha varit otrogen från start, han skulle sluta vara kär i mig, jag skulle sluta vara kär i han, det skulle visa sig att han egentligen var 52 år och hade fru och barn)
 
Ja, det är ju inte friskt. Ska jobba mer på det här med att FÅNGA DAGEN, carpe diem you know, kanske ska tatuera in det på högra kindben så att jag ständigt kommer vara medveten om att leva HÄR OCH NU. Ska ialla falll försöka njuta lite av att chilla på the balcony tills 22.22 för då far jag till jobbet (sitter redan och tänker på att min lediga tid snart är över)
här sitter jag och carpe diemar. /tjenis
 
 

Kommentera

Publiceras ej