Feminism är det viktigaste jag vet. Jag tycker det är trist att många har missuppfattat det. Det är inget könskrig där kvinnorna hoppas gå segrande ur med händerna över huvudet, klivandes över mans lik. Det handlar om att vi ALLA ska få leva på samma villkor. Det allra finaste med feminism är att den tar med perspektiv som klass och härkomst - det handlar om att enas tillsammans över både klass och etnicitet. Det många andra verkar missuppfatta är att män på något sätt skulle förlora på ett jämnställt samhälle - de har mycket att vinna på det. Män liksom kvinnor blir begränsade av könsroller, att tvingas vara på ett endaste sätt.
 
Feminism är det viktigaste jag vet men dagar som denna, när jag känner mig verbalt överkörd har jag svårt att formulera varför det har en sån stor plats i mitt liv. Därför blev jag så otroligt glad när jag hittade denna sida :
 
33 Anledningar till varför feminism behövs
(tryck på bilden så kommer ni till en otroligt bra sida som kan ge lite insikt)
 

Kommentera

Publiceras ej